Reageer op: Relaties — waar gaat het fout?

#1384
Anoniem

    Hallo Pieter, jouw eindconclusie betreffende relatieopbouw vindt ik zeer goed.
    Er zijn voor mij nog enkele punten belangrijk. Vele mensen hebben over huwelijk, relatie of wathever een niet al te realistisch beeld, daar zijn verschillende oorzaken voor. Men start vanuit verliefdheid, vriendelijkheid wordt dikwijls verstaan als verliefdheid het hangt af van de ingesteldheid en het ervaren van de betreffende persoon. Alsook vindt ik liefde zeer subtiel en wordt sinds vele eeuwen door allerlei redenen uit zijn verband getrokken. Jouw eindconclusie is juist, ik zou er zeer bescheiden nog twee zaken aan willen toevoegen. Relatie conflicten kunnen zich zelfs na vele jaren ontwikkelen, denk maar aan twee partners die hun ganse leven carrière maken en de ganse carrièretijd in feite vreemden voor elkaar zijn, en dan na een lange tijd door omstandigheden dagdagelijks met elkaar geconfronteerd worden. Om het kort te maken zijn er verschillende oplossingen voor een durende relatieconflict.Ik ga er vanuit dat een groot aantal van de mensheid niet in staat is om in liefde, respect en vrede samen te leven, ook niet binnen een relatie. Niettegenstaande dat liefde, respect en vrede nog maar enkele grondbeginselen zijn voor een goed samenleven en relatie. Als het zo erg is dat men elkaar de kop zou inslaan kan men beter uit elkaar gaan, dat vindt ik gezonder. Maar men kan ook relatieconflicten gebruiken om zichzelf beter te leren kennen. Ik ben van mening dat veel wat men in zijn partner als storing beschouwd, een ergernis eigenschap van zichzelf is, en door deze te herkennen krijgt men hierdoor de kans om zichzelf beter te leren kennen, en aan zichzelf te werken.

    Groetjes
    Godelief

    LOG IN OP UW ACCOUNT

    Your privacy is important to us and we will never rent or sell your information.

     
    ×
    GEGEVENS VERGETEN?
    ×

    Ga omhoog