Wel zomeruur — geen zomeruur; wat doet dat met een mens?

Tags: 

  • Dit onderwerp bevat 0 reacties, 1 deelnemer, en is laatst geüpdatet op door .
Weergave van 0 reactie threads
  • Auteur
    Berichten
    • #2021
      Pieter • Spiritoo
      Sleutelbeheerder
      Sleutelbeheerder

        We horen altijd dat het zomeruur beter is voor de economie. Hoewel ik dat betwijfel, vind ik bovendien onze gezondheid veel belangrijker.
        Misschien is niet iedereen zich bewust van de ontregelende effecten van verstoord bioritme op ons welzijn. Dat dit een feit is lijkt me vanzelfsprekend. Subtiele energiesystemen in ons lichaam zijn in duizenden jaren opgebouwd en kunnen niet zomaar “ongestraft” met de voeten getreden worden. Letterlijk dan, want met de blote voeten in contact met de aarde staan is heel bevorderlijk voor regulatie van het bioritme. Zou ook tegen jetlag helpen …

        We bedriegen ons systeem altijd al een beetje door de “normale” klokketijd (in de winter dus), die in Nederland en België al zo’n drie kwartier afwijkt van de “echte” plaatselijke tijd. Maar deze afwijking is onvermijdelijk in de maatschappij, om afspraken te kunnen maken. Echter als men ook nog eens een uur zomertijd bijtelt, wijken we dus zo’n 1 uur + 3 kwartier af van de plaatselijke tijd. Dus 12 uur ’s middags op de klok is dan in werkelijkheid ± 10u15’ en nog helemaal geen “middag”. Gevolg is dat we ons lichaam voor de gek houden, met slaapproblemen, verteringsproblemen, enz. voor gevolg. Ik vind dat niet leuk. Minister van Consumentenzaken Peeters ook niet. Hij zou het winteruur behouden. Goed gezien vind ik, want dat ligt het dichtste bij de natuur.

        Wie is er voorstander of tegenstander van deze praktijk?
        En heb je specifieke ervaringen hiermee?
        Welk uur zou jij behouden als het switchen zou vervallen?

        Dank voor je reactie.
        Pieter
        ps: Nog info bij de vereniging tegen zomeruur.

    • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.
    LOG IN OP UW ACCOUNT

    Your privacy is important to us and we will never rent or sell your information.

     
    ×
    GEGEVENS VERGETEN?
    ×

    Ga omhoog