TOP-3 van beste boeken

Tags: 

  • Dit onderwerp bevat 9 reacties, 5 deelnemers, en is laatst geüpdatet op door .
Weergave van 7 reactie threads
  • Auteur
    Berichten
    • #478
      Pieter • Spiritoo
      Sleutelbeheerder
      Sleutelbeheerder

        Welke boeken zou je iedereen aanraden?
        Niet te missen? Verhelderend? Verrijkend? Genezend? Mind-blowing? Alternatief/spiritueel/nieuwe-tijd/holistisch/gezondheid?
        En de reden?
        Post hier jouw TOP-3.

      • #934
        Susan
        Deelnemer

          1/ Ringing Cedar Series (Anastasia) van Vladimir Megre
          2/ A New Earth – Eckhart Tolle
          3/ Freedom from the Know – Krishnamurti

          Om talloze redenen, de belangrijkste : om ons WAKKER TE SCHUDDEN (populair gezegd).

        • #937
          Pieter • Spiritoo
          Sleutelbeheerder
          Sleutelbeheerder

            Bedankt voor je reactie. Die eerste kende ik niet, of vaag van gehoord. Waarschijnlijk bestaan ze alle drie ook in het Nederlands? Zeker nr. 3.

          • #941
            Susan
            Deelnemer

              Grappig, net als jij, die eerste ook vaag van gehoord, wel 20 jaar geleden !
              De eerste van de serie toe-vallig vorig jaar in boekenkast van vriend tegengekomen en geleend.
              Greep me onmidellijk aan, dus boek 2,3 & 4 gekocht. De derde aan het lezen & kijk uit naar de volgende 5 ! Voor al-les komt/is het juiste moment.
              Ja, waarschijnlijk alle 3 in het Nederlands vertaald. Ze hebben in “wezen” dezelfde essentiele “boodschap”, zij anders beschreven, geformuleerd, enz., althans in mijn beleving, awareness…
              Wens iedereen goede reis & ont-dekking, Susan

            • #1382
              Anoniem

                Momenteel lees ik niet veel meer maar schrijf ik.
                Het boek dat mij 40 jaar geleden van richting heeft doen veranderen was een boek geschreven door journalisten en heet “De meesters van het verre oosten” maar dan wel de eerste uitgave.

                avatar
                • #1387
                  Pieter • Spiritoo
                  Sleutelbeheerder
                  Sleutelbeheerder

                    Ja dat was een bekend boek toen. Zelf heb ik het nooit gelezen.
                    Een mens hoeft ook niet persé te blijven lezen inderdaad. 🙂

                • #3369
                  Jan
                  Deelnemer

                    Het enige wat ik van een boek wil is dat het me doet oplichten in herkenning van mijn ware natuur. Dat maakt de spoeling erg dun, maar dan nog is het lastig kiezen. Want ja, er zijn er wel meer dan 3, gelukkig. Toch waag ik een poging.

                    1 A treasure trove of scriptional transmission, van de hand van Longchenpa
                    2 Non-dualiteit, door John Levy
                    3 As it is, door Tulku Urgyen

                    Er is nog een aanrader; Het Juwelenschip, een vertaling van ‘You are the eyes of the world’, een werkje wat voor ieder die op dit pad van nondualiteit is een schat kan zijn.

                    • #3370
                      Pieter • Spiritoo
                      Sleutelbeheerder
                      Sleutelbeheerder

                        Bedankt Jan,
                        Je bent duidelijk geïnteresseerd in het Tibetaans Boeddhisme.
                        Dan ken je allicht ook het boek “Geestelijk materialisme” van Chögyam Trungpa? Ooit in het Tibetaans Centrum van Hoei (B) geweest?

                    • #3371
                      Jan
                      Deelnemer

                        Hi Pieter,
                        Dat ken ik niet, nee, maar op jouw aanreiken ben ik gaan lezen er over en heb het zojuist besteld. Het is inderdaad een mooie aanvulling. Dank daarvoor!

                      • #3595
                        Odette Deryk
                        Deelnemer

                          Voor wie spiritueel wil groeien zijn de boeken van Benjamin Creme een must.
                          Hij verduidelijkt de werken van Alice Bailey en vult ze aan. Hij toont ons de weg naar een nieuwe samenleving, gebaseerd op samen delen, rechtvaardigheid, vertrouwen en vrede.
                          Dus
                          1. De Wetten van het Leven van Benjamin Creme
                          2. Het naar buiten treden van de Geestelijke Hiërarchie van A.A. Bailey
                          3. De Meesters van het Verre Oosten van Baird T. Spalding.

                      • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.
                      LOG IN OP UW ACCOUNT

                      Your privacy is important to us and we will never rent or sell your information.

                       
                      ×
                      GEGEVENS VERGETEN?
                      ×

                      Ga omhoog