Spiritualiteit + Gezondheid = 1

  • Dit onderwerp bevat 0 reacties, 1 deelnemer, en is laatst geüpdatet op door .
Weergave van 0 reactie threads
  • Auteur
    Berichten
    • #1343
      Pieter • Spiritoo
      Sleutelbeheerder
      Sleutelbeheerder

        Ik zie regelmatig mensen die bezig zijn met het ontwikkelen van hun “spiritualiteit” (voor iedereen verschillend), maar weinig belang hechten aan een gezonde, natuurlijke levenswijze.
        Ik zie ook mensen die dagelijks aan hun gezondheid werken en trachten zoveel mogelijk natuurlijke voeding, beweging, e.d. te nemen en zo weinig mogelijk gifstoffen, maar die aan spiritueel onderzoek of geestelijke beschouwing weinig belang schijnen te hechten.

        Volgens mij zou dit ideaal gezien moeten samengaan.
        Want een “gezonde” spiritualiteit in een vergiftigd en afgestompt lichaam gaat niet goed werken. Het lichaam is een subtiel instrument dat bovendien zijn eigen intelligentie heeft. Er bestaan ook giftige gedachten.
        Ook lijkt het me moeilijk om te weten wat echt gezond is zonder enig spiritueel inzicht in de werking van de menselijke lichamen, therapieën, planten, enz. Homeopathie bv. heeft ook een spirituele werking, zeker in de hoge verdunningen.

        Lichaam en geest gaan samen en spiegelen in elkaar. Ook in de astrologie blijkt telkens weer dat een harmonie of een conflict zich zowel op psychisch als op lichamelijk vlak kan manifesteren. Bijvoorbeeld een geafflicteerde Mars in Weegschaal kan nierproblemen èn liefdesproblemen geven.

        Vandaar dat we op Spiritoo beide onderwerpen willen ondersteunen. Het één kan niet zonder het ander.

        Wat denken jullie hierover en wat zijn jullie ervaringen?

    • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.
    LOG IN OP UW ACCOUNT

    Your privacy is important to us and we will never rent or sell your information.

     
    ×
    GEGEVENS VERGETEN?
    ×

    Ga omhoog