Experimenteren met gratis geld

  • Dit onderwerp bevat 4 reacties, 3 deelnemers, en is laatst geüpdatet op door .
Weergave van 4 reactie threads
  • Auteur
    Berichten
    • #649
      Pieter • Spiritoo
      Sleutelbeheerder
      Sleutelbeheerder

        Iedereen een gewaarborgd basisinkomen?
        Interessante documentaire waarin hiermee geëxperimenteerd wordt.
        Ook in Alaska bestaat er een vorm van onvoorwaardelijk inkomen.
        http://www.npo.nl/vpro-tegenlicht/27-08-2015/VPWON_1240926
        Wat denken jullie hierover?

      • #1310
        Dorine
        Deelnemer

          er bestaat ook zoiets als de blije b

        • #1311
          Pieter • Spiritoo
          Sleutelbeheerder
          Sleutelbeheerder

            Inderdaad Dorine, dat is een interessant initiatief. We hadden daar reeds contact mee en zullen dit in de toekomst zeker verder bekijken … ook voor mogelijke samenwerking.
            http://www.deblijeb.nl

          • #4189
            Lyona
            Deelnemer

              Ik ga jou link later nog bekijken…zeer interessant. Ik zit over dit onderwerp ook te brainstormen. Loop er tegenaan en bemerk dat hier een overgang/ botsing zit om los te komen van 3G. We hebben allemaal onze eigen skills, juist daarmee kunnen we sociaal en individueel sterk zijn. Ik wil graag in contact komen met mensen die hier ook mee bezig zijn. Lieve groet Lyona

              avatar
            • #4200
              Pieter • Spiritoo
              Sleutelbeheerder
              Sleutelbeheerder

                Intussen zijn we jaren later. Wat eerst misschien nog een aantrekkelijk idee leek, maakt inmiddels deel uit van de zeer verdachte plannen van o.a. het World Economic Forum (WEF). Op hun website o.a. kunnen we lezen dat ze de wereldbevolking onder één wereldregering willen plaatsen. De elite krijgt dan de volledige controle over iedereen, via onze digitale ID (smartphone), het digitale geld (Central Bank Digital Currency – CBDC), 5G, e.d. Indien we braaf aan alle voorwaarden voldoen qua leefwijze en geen informatie verspreiden die tegen het regerings-narratief ingaat (“fake news”), dan kunnen we ons digitaal geld uitgeven, volgens hun modaliteiten en beperkingen.
                Ze hebben intussen de economie grotendeels vernietigd via lockdowns en nu ook via sancties. Menigeen zal snakken naar de “oplossing” die ze zullen voorstellen, genaamd “Basisinkomen”. Vanaf dat punt zal onze vrijheid van meningsuiting en van handelen kompleet afgenomen zijn. Willen we dat? Ik denk het niet.
                Ik meen dus dat we het idee van een gegarandeerd basisinkomen volledig moeten uitbannen, vermits we de slaaf zouden worden van een vetbetaalde elite (regering, EU, WEF, WHO) die enkel aan zichzelf denkt, blijkbaar.

            • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.
            LOG IN OP UW ACCOUNT

            Your privacy is important to us and we will never rent or sell your information.

             
            ×
            GEGEVENS VERGETEN?
            ×

            Ga omhoog